Küreselleşme, iletişim ve lojistik imkanların artmasıyla, bireysel müşteriler ve kurumsal tedarikçiler için dünyanın tüm pazarları adeta yerel pazar haline geldi. Her sektörden işletme, kendi kalite ve ticaret standartlarına uygun ürünleri uygun fiyatla farklı pazarlardan temin edebiliyor. Dolayısıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerinden kazanç sağlayabilmeli için rekabetle daralan iç pazardan farklı alanlara açılmaları gerekiyor. Ayfira olarak, uluslararası tecrübemizle tüm ölçekteki firmalarımızın alternatif yeni pazarlara girişini sağlıyoruz.
01-Nasıl Çalışıyoruz?
Şirketlerimizin dış pazarda kendilerine yer bulabilmeleri için ürün ve stratejilerini değerlendiriyoruz. Örneğin çakmak üreticisi bir iş ortağımız var. İş geliştirme analizleri ve projeksiyonlar, ürettiği çakmağın niteliğinin dış hedef pazarda satışa uygun olmadığını gösteriyor. Kendisine pazarı uygun görünen taşlı çakmak üretimini öneriyoruz. Dolayısıyla üretim aşamasında ufak bir değişiklikle stratejisine yeni bir yön veriyoruz.
Firmalarımızın satış ve üretim yaklaşımlarına yön verirken imalat ve satışta küçük hamlelerle pazara uygun standardizasyon ile kalite ve üretim kontrolünü sağlıyoruz. Güvenli kazanç imkanıyla dış pazarlara açılabileceğini gören firmalarımız, “ürettiğine aşık olma” alışkanlığından kendini kurtararak, üretimlerine yeni bir yön verilmesinden memnuniyet duyuyor. Birlikte yol aldığımız pek çok firma, üretimde esneklik kazanmanın fırsatlarını bu sayede dış pazarda kullanıyor.
02 -Pazar Araştırması
Her sektörün; ürün ve hizmetin, uzmanı ve pazar gerçekleri vardır. Pazar ve ürünlere dönük çalışmalarda alanında uzman kişi ve kurumlarla çalışıyoruz. X bir ürün, “hangi pazarda satışa uygundur, A bölgesine hangi fiyat baremi ile gidilir, ürünümüzün hangi kalite şartlarına sahip olması gerekir?” vb. soruların yanıtını kapsamlı uzman analiziyle firmalarımıza Pazar Araştırması olarak sunuyoruz.
03 Know – How
Dış pazarlara açılmada bir “Bilgi Bankasıyız”. Bilgi, satın alma, tedarik ve lojistik altyapısı ile arz ve talebi görerek pazar ve piyasa ihtiyaçlarına göre doğru analizlerle doğru sonuçlar alıyoruz. Sektörlerin arz ve talep dengesini barındıran know-how ve birikimimiz, yurtdışı alımlardaki gümrükleme, nakliye vb. maliyet kalemlerini içeren bilgi altyapımızla, ürün ve hizmetinizin dünya pazarındaki satış hacmini size sunuyoruz.
04- Strateji
Teknolojin gücü ve iletişimde sınırların kalkmasıyla, üretici ve tedarikçiler için yerel piyasaya alternatif pek çok dış pazar imkanı oluştu. Bu süreçte “Sourcing” olarak tanımlanan; Küresel Kaynak Kullanımı ve Satın Alma Yönetimi yaklaşımı öne çıktı. Ancak bütünlük olarak Uluslararası Pazar Danışmanlığı hizmeti sunan kuruluş sayısı çok fazla değil. Ayfira’nın benzer kuruluşlardan en temel farkı “Komisyoncu değil, iş ortağı” sistemiyle çalışması; kaliteli ve yüksek hacimli iş kapasiteliyle hızlı hareket kabiliyetine sahip olmasıdır.
AYFİRA olarak uzun yıllardır pek çok üreticimizle, karşılıklı güvene dayalı, uzun soluklu bir iş birliği içindeyiz. İşletmelerimizin, hedef pazarın gerektirdiği standartlara sahip güvenilir tüm ürün ve hizmetlerinin satış ve tedarikine süreklilik kazandırıp satın alma ve ödeme garantisiyle çalışıyoruz. Firmalarımız da, insan kaynağı, altyapı ve lojistik yatırımlarının külfetine girmeden ve geri ödeme kaygısı duymadan, dünya pazarlarına güvenle açılıyor.
En temel güvencemiz, bugüne dek dünyanın pek çok bölgesindeki çeşitli pazarlarda, finansal güvenceyle satış ve tedarikini sağladığımız ürünlerdir.
Değişmeyen stratejimiz: “Doğru ürün ve hizmeti, doğru fiyatla, uygun pazara ulaştırmak”